Export je jedným z najvýznamnejších spôsobov internacionalizácie malých a stredných podnikov, ktorý vo veľkej miere napomáha ich ekonomickému rastu. Pôsobenie na trhoch v nových teritóriách so sebou prináša množstvo výhod. Okrem iného aj:rozšírenie bázy odbytových trhov,optimálne využívanie výrobných kapacít,príležitosť pre ďalší rast či diverzifikáciu produkcie,rozvoj návykov exportného marketingu, atď. S exportom súvisí aj rad bariér, ktoré internacionalizáciu firmy komplikujú:marketingovéproblémy s prienikom do distribučných sietí na zahraničných trhoch,nízka úroveň využívania marketingových nástrojov vo firme,absencia efektívnej metodiky výberu a vyhodnotenia atraktívnosti zahraničného trhu.informačnédeficit relevantných informácií o zahraničných trhoch,technické prekážky pri spracovaní prieskumu zahraničného trhu,nízka úroveň znalosti cudzích jazykov a medzikulturálnych rozdielov.neefektívnosť využívania ľudských, finančných a výrobných zdrojov,nízka úroveň vzdelania pracovníkov v oblasti marketingu a zahraničného obchodu,nedostatok prostriedkov na financovanie procesu internacionalizácie.procesnéAk ste rozhodnutí exportovať, je vhodné rozdeliť si celý proces expanzie do nasledujúcich etáp:Analýza pozície podniku na domácom trhuVýber potenciálneho cieľového trhuAnalýza a vyhodnotenie atraktívnosti zahraničného trhuVypracovanie marketingových nástrojov pri prieniku na zahraničný trhViac rád a manuálov, ktoré Vám pomôžu pri začínaní s exportom nájdete v dokumente nižšie:Manuál slovenského exportéra