×

Postup pri vybavovaní žiadostí

Okrem postupu pri podávaní žiadostí v zmysle zákona č. 211/2000 Z.z. o slobode informácií v znení neskorších predpisov tento zákon vo svojich ustanoveniach vymedzuje, ktoré informácie majú uvedené povinné osoby povinnosť zverejňovať.

V súlade s uvedeným sú to pre SARIO nasledovné informácie:

  • miesto, čas a spôsob, akým možno získavať informácie; informácie o tom, kde možno podať žiadosť, návrh, podnet, sťažnosť alebo iné podanie,

  • postup, ktorý musí povinná osoba dodržiavať pri vybavovaní všetkých žiadostí, návrhov a iných podaní, vrátane príslušných lehôt, ktoré je nutné dodržať,

SARIO prijíma, eviduje a vybavuje všetky žiadosti, návrhy a iné podania fyzických a právnických osôb v zmysle platných právnych predpisov na Referáte vnútornej kontroly SARIO.

SŤAŽNOSTI A PETÍCIE

Sťažnosti sa podávajú:

  1. Písomne (poštou) na adresu — Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO), Mlynské nivy 44/b, 821 09 Bratislava 

  2. Písomne (osobne) — na tej istej adrese v pracovných dňoch (8.00—15.00) na Referáte vnútornej kontroly SARIO

  3. Elektronicky — s autorizáciou sťažovateľa resp. odoslané prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje autentifikáciu sťažovateľa

Postup SARIO pri vybavovaní sťažností:

  1. Prešetrovanie a vybavovanie sťažností sa riadi zákonom č. 9/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov.

  2. Sťažnosti prešetruje a vybavuje Referát vnútornej kontroly resp. zamestnanec určený generálnym riaditeľom. Sťažnosť nesmie vybavovať a ani prešetrovať osoba, proti ktorej sťažnosť smeruje a ani osoba, ktorá je tejto osobe podriadená.

  3. SARIO je povinné vybaviť sťažnosť, na ktorú je príslušná, do 60 pracovných dní od doručenia. Ak je sťažnosť náročná na prešetrenie, generálny riaditeľ môže lehotu na vybavenie predĺžiť pred jej uplynutím o 30 pracovných dní. Lehota na vybavenie neplynie v dobe, keď plynú lehoty určené na poskytnutie spolupráce alebo súčinnosti.

  4. SARIO je oprávnené v nevyhnutnom rozsahu vyzvať sťažovateľa na spoluprácu. V prípade, že sťažovateľ spoluprácu neposkytne alebo ju neposkytne v stanovenej lehote, SARIO sťažnosť odloží.

  5. Ak SARIO pri prešetrovaní sťažnosti zistí, že k vybaveniu sú potrebné doklady, písomnosti a údaje orgánov verejnej správy, môže požiadať o súčinnosť týchto orgánov.

  6. Výsledok prešetrenia sťažnosti SARIO oznámi sťažovateľovi písomne s odôvodnením, či je sťažnosť opodstatnená alebo neopodstatnená.

  7. Ak sťažovateľ opakuje sťažnosť v tej istej veci, SARIO prekontroluje, či pôvodná sťažnosť bola vybavená správne a výsledok kontroly oznámi sťažovateľovi.

  8. Sťažnosť proti vybaveniu sťažnosti a sťažnosť proti odloženiu sťažnosti vybaví SARIO ako novú sťažnosť proti postupu pri vybavovaní sťažnosti alebo odložení sťažnosti.

Postup SARIO pri vybavovaní petícií:

  1. Prešetrenie a vybavovanie petícií sa riadi zákonom č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov.

  2. Petíciu možno podať poštou alebo osobne (pozri podávanie sťažností)

  3. Postupy uvedené pri vybavovaní sťažností sa primerane použijú pri vybavovaní petícií. SARIO je povinné vybaviť petíciu do 30 pracovných dní od doručenia s možnosťou predĺženia lehoty pred jej uplynutím o 30 pracovných dní.

  4. Výsledok vybavenia petície sa oznamuje písomne a zverejňuje sa na webovom sídle SARIO do 10 pracovných dní od vybavenia.