×

Byť inovatívny sa vypláca

Location
Bratislava

Zatiaľ čo niektorí z nich už majú nejaké skúsenosti, iní sú len v začiatkoch svojej kariéry. Tri mesiace v Silicon Valley však vnímajú ako vynikajúcu šancu stretnúť investorov a mentorov, ako aj rovesníkov- mladých podnikateľov z celého sveta. Redaktorka denníka Slovak Spectator sa rozprávala so zástupcami agentúry SARIO a riaditeľmi spoločností, ktoré uspeli v prvom kole  súťaže Start-up Awards, ktorá je synergicky prepojená so Slovenským Start-up rozvojovým programom agentúry SARIO.

Start-up Awards sa realizuje  vo dvoch kolách. V prvom kole začiatkom novembra 2011  porota vybrala do užšieho finále 10 projektov, ktoré následne doplnil víťaz Start-up víkendu, separátnej aktivity zameranej na začínajúce firmy. Veľké finále sa uskutočnilo 17. novembra v Bratislave za účasti osobností slovenského IT komunity, vzácnych hostí zo Silicon Valley a investorov zo strednej Európy. Každý z 11 finalistov dostal päť minút na odprezentovanie svojho produktu alebo služby, ktorá podľa pravidiel nesmela vzniknúť pred 1. januárom 2009. Po prezentácií účastníci päť minút odpovedali na otázky poroty. V tvrdej konkurencii obsadili prvé štyri miesta projekty Nicereply, Cover Page, Work In Field a Studentive, čo im zabezpečilo 3-mesačný pobyt v Silicon Valley. Začiatkom roka 2012 odcestovali na stáž do Ameriky prvé dva projekty.

O svoje prvé dojmy z USA sa podelil zakladateľ víťazného start-upu Nicereply – Michal Truban.
 „Sme skutočne šťastní, že môžeme byť v Plug and Play Tech Centre a chceme sa poďakovať Neulogy a SARIO za túto príležitosť. Tento inkubátor ponúka obrovské možnosti na nadväzovania kontaktov, zviditeľnenia sa pred lokálnymi investormi, dobré podmienky na prácu, a zároveň nás vzdelávajú a poskytujú nám cenné rady o tom , ako americkí podnikatelia a investori rozmýšľajú a pracujú


Slovenský start-up rozvojový program je naplánovaný do konca roka 2012. „Tento úplne nový typ podnikateľskej súťaže ukázal slovenskej verejnosti to najlepšie spomedzi začínajúcich inovatívnych firiem a najzaujímavejších technológií a nápadov od mladých slovenských podnikateľov,“ povedala Ľubomíra Gabrielová, hovorkyňa agentúry SARIO. Zároveň dodala, že Slovensko sa tak zaradilo medzi krajiny ako Rakúsko, Dánsko, Fínsko či Singapúr, ktoré vyslali svojich zástupcov do Ameriky, aby sa vzdelávali, napredovali a následne uplatnili svoje inovatívne projekty na medzinárodnom fóre. „Očakávame, že vďaka novým talentom, ktoré sme objavili, bude umožnený transfer know-how, technológií a kapitálu a pritiahnutie high-tech investícií na Slovensko,“ vyjadrila ambície agentúry Gabrielová.
 

 

Zdroj: www.slovakspectator.sk