Podpora pre malé a stredné podniky so sídlom mimo Bratislavského kraja realizáciou rôznych aktivít na Slovensku a v zahraničí. Aktivity národného projektu boli ukončené v decembri 2023.Výsledky NP - Podpora internacionalizácie MSP 1Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) aktuálne úspešne ukončuje národný projekt Podpora internacionalizácie malých a stredných podnikov (MSP). Prostredníctvom projektu zabezpečila v rokoch 2017 – 2023 podporu pre slovenské MSP pri vytváraní obchodných príležitostí so zahraničnými partnermi prostredníctvom účasti na medzinárodných veľtrhoch a výstavách, podnikateľských misiách, rozvoja dodávateľských reťazcov a exportne zameraných vzdelávacích seminárov. V rámci projektu bolo zrealizovaných 421 podujatí a poskytnutá nefinančná pomoc viac ako 3 200 malým a stredným podnikom so sídlom mimo Bratislavského kraja. Výška poskytnutej nefinančnej pomoci de minimis predstavuje viac ako 8 miliónov eur.Národný projekt Podpora internacionalizácie MSP bol realizovaný prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, prioritnej osi 11, investičnej priority 3b, špecifického cieľa 11.2 zameraného na nárast internacionalizácie MSP a využívania možností jednotného trhu EÚ, v gescii Ministerstva hospodárstva SR. Prijímateľom bola Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu a partnerom Slovak Business Agency. AKTIVITY NÁRODNÉHO PROJEKTU1VEĽTRHY A VÝSTAVY V ZAHRANIČÍPonúkame priestor prezentovať sa v národných stánkoch a nadviazať kontakty s potenciálnymi zahraničnými partnermi a zákazníkmi na významných veľtrhoch a výstavách po celom svete.2PODNIKATEĽSKÉ MISIEVytvárame príležitosť na nadviazanie kontaktov a rozvinutie spolupráce priamo prostredníctvom bilaterálnych rokovaní so zahraničnými partnermi na Slovensku aj v zahraničí.3EXPORTNÁ AKADÉMIAPomáhame zvýšiť úroveň znalostí techník a praktík v oblasti zahraničného obchodu prostredníctvom proexportne zameraných seminárov.4SOURCINGOVÉ A KOOPERAČNÉ PODUJATIAPrinášame možnosť rokovať so zahraničnými spoločnosťami o možnostiach zapojenia sa do ich subdodávateľských sietí, odbytu produkcie, formovania spoločných podnikov či prezentácie voľných výrobných kapacít a obchodných príležitostí.5ROZVOJ DODÁVATEĽSKÝCH REŤAZCOVTvoríme systém rozvoja dodávateľských reťazcov s cieľom zvýšiť mieru vášho zapojenia do národných a nadnárodných dodávateľských sietí.O projekteNárodný projekt 'Podpora internacionalizácie MSP', ktorý je realizovaný v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, prioritnej osi 11, investičnej priority 3b, špecifického cieľa 11.2 zameraného na nárast internacionalizácie MSP a využívania možností jednotného trhu EÚ.Prijímateľom Národného projektu je Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu, ktorá je príspevkovou organizáciou Ministerstva hospodárstva SR, a partnerom je Slovak Business Agency.Hlavným cieľom Národného projektu je posilnenie internacionalizačných kapacít MSP vrátane prezentácie podnikateľského potenciálu a poskytnutie bezplatných prezentačných, kooperačných a poradenských služieb MSP za účelom zvýšenia ich zapojenia do medzinárodnej spolupráce.Hlavné aktivity SARIO v národnom projekte 'Podpora internacionalizácie MSP':Aktivita č. 1 Účasť slovenských podnikov na prezentačných podujatiachCieľom danej aktivity je zabezpečiť organizačnú a odbornú podporu MSP formou národnej prezentácie v zahraničí a medzinárodnej spolupráce na Slovensku a v zahraničí.Aktivita č. 2 Vytváranie špecifických kapacít a činností na podporu internacionalizácie MSP v SRDanou aktivitou bude podporované zvyšovanie kvalifikácie MSP formou Exportnej akadémie, ako aj rozvoj dodávateľských reťazcov smerujúci k zvyšovaniu miery zapájania MSP etablovaných na území SR do subdodávateľských sietí prostredníctvom zvyšovania ich kompetencií.Hlavné aktivity SBA v národnom projekte „Podpora internacionalizácie MSP“:Aktivita č. 3 Individuálna podpora pri internacionalizácii MSP, podpora prostredníctvom Trade Pointov a zapájanie MSP do komunitárnych programov EÚCieľom aktivity je podpora individuálnej účasti MSP na prezentačných podujatiach v zahraničí, vytvorenie poradenských a podporných služieb prostredníctvom Trade Pointov v jednotlivých krajoch SR, podpora alternatívnych obchodných a podporných platforiem a zapájanie MSP do komunitárnych programov EÚ. Aktivita č. 4 Využívanie nástrojov elektronického podnikania MSPAktivita nastavuje obsiahnutie rôznych druhov poradenstva vo vzťahu k podpore elektronického podnikania.