GlobalTags Projekty a podujatia Miesto online (ZOOM) Cena bezplatne Organizátor SARIO, SUSTO - Sustainability Tools, Circular Slovakia Kontakt Marek Kopanický, E: marek.kopanicky@sario.sk, T: +421910828330 Podľa 47 % opýtaných zo slovenského CEO prieskumu spoločnosti PwC v roku 2021 by znižovanie dopadu na klimatickú zmenu a environmentálne záťaže malo byť prioritou slovenských firiem. Európska komisia predstavila základnú podobu novej smernice ku Corporate Sustainability Due Diligence, ktorej cieľom je podporovať udržateľné a zodpovedné firemné správanie. Investície do klimatických a udržateľných riešení globálne významne narastajú (PwC: State of Climate Tech 2021). Rovnako tak sa mení aj spotrebiteľské správanie, kedy zákazníci (najmä medzi mladými ľuďmi) požadujú čoraz viac, aby firmy svoje udržateľné deklarácie pretavovali do konkrétnych činov a opatrení. Pre 90% opýtaných mileniálov je dôležité, aby ich práca mala pozitívny vplyv na svet (Oliver Nazarene, 2019). Udržateľnosť sa tak dostáva do samého jadra predmetu podnikania firiem.Webinár má ambíciu zodpovedať nasledovné otázky:Ako zahrnúť udržateľnosť do strategického plánovania firmy?Aké bariéry na tejto ceste stretnete a ako ich prekonať?Aké kapacity budete potrebovať a ako na to pripraviť organizačnú štruktúru firmy?Aké kompetencie potrebuje manažérka či manažér udržateľnosti, aby bol úspešný a motivoval kolegyne a kolegov vo firme?A ako merať svoj progres v otázkach udržateľnosti? Hostia:Zuzana Sobotová, Head of Sustainability & CSR Department, LidlLukáš Haragoš, Sales Executive, CHEMOSVIT FibrochemAlena Adamkovičová, vedúca odboru environmentálneho manažérstva, Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP) Moderátor:Jan Kurka - SUSTO - Sustainability Tools Zuzana Sobotová sedem rokov zastrešuje spoločenskú zodpovednosť a trvalú udržateľnosť v Lidl Slovenská republika. V roku 2018 koordinovala vypracovanie vôbec prvej kompletnej správy o trvalej udržateľnosti. Udržateľnosť vníma ako záruku kvality. Kvalita je zase zárukou dlhej životaschopnosti firmy. Najväčšiu silu vidí v záujme zamestnancov o zodpovedné aktivity, čo z nich robí najlepších ambasádorov. Zároveň to ukazuje obrovskú motiváciu, ako sa dajú ďalej rozvíjať takéto projekty spolu so zákazníkmi.Lukáš Haragoš má skúsenosti z oblasti stavebníctva avšak od roku 2015 pôsobí ako manažér predaja v spoločnosti Chemosvit Fibrochem. Dlhodobo mal na starosti manažment predaja pre západnú Európu a zámorie, no aktuálne sa jeho pozícia výrazne mení a prechádza na pozíciu projektového manažéra, kde bude plne zodpovedný za implementáciu projektu obehového manažérstva, kde Chemosvit Fibrochem zavádza recyklovaný materiál (post industrial i preconsumer) a chce uzatvoriť obeh polypropylénu tak aby bol vždy v cykle a nekončil na skládkach.Alena Adamkovičová sa venuje dobrovoľným nástrojom environmentálnej politiky od nastavenia implementácie v podmienkach SR až po samotnú realizáciu týchto schém. Prioritne sa zaoberá schémou EMAS, resp. systémom environmentálneho manažérstva v prepojení na technickú normalizáciu ako aj z pohľadu akreditácie.Jan Kurka je členom výboru Asociácie manažérok a manažérov udržateľnosti v Českej republike a spoluzakladateľom česko-slovenskej konuzultačnej spoločnosti SUSTO - Sustainability Tools, kde vedie agendu strategického manažmentu udržateľnosti pre firmy a samosprávy. Spoluzaložil Akadémiu sociálnej ekonomiky, ktorá stimuluje rozvoj sociálneho podnikania na Slovensku. O príležitostiach prameniacich z prechodu k udržateľnosti prednáša ako hosť na českých a slovenských školách.Piaty z cyklu webinárov s názvom Udržateľný biznis: trendy a nové príležitosti, ktorý spoločne organizujú Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO), platforma Circular Slovakia a konzultačná spoločnosť SUSTO – Sustainability Tools. Predchádzajúce webináre sa venovali prístupu k finančným nástrojom z pohľadu udržateľnosti firiem, riadeniu firemných emisií uhlíkov, komunikácii firemnej udržateľnosti a predchádzanie greenwashingu a zavádzaniu princípov cirkulárnej ekonomiky. Výstupy zo seminárov nájdete tu:Ako sa pripraviť na cirkulárnu ekonomiku? Ako komunikovať firemnú udržateľnosť (a vyhnúť sa greenwashingu) Ako merať a vykazovať uhlíkovú stopu Udržateľnosť firmy a prístup k financovaniuREGISTRÁCIAÚčasť na podujatí je bezplatná. Registrovať sa môžete do 3. mája 2022 prostredníctvom registračného formulára.